nije mi bas jasno - obrt
(prestaro za odgovor)
Blende
2005-12-01 22:07:28 UTC
Planiram otvoriti obrt kojim cu obavljati usluge fizickim osobama i u manjoj
mjeri firmama, pa radi toga ne bih ulazio u sustav PDV-a. Zaposlen sam u
drugoj firmi, i to bi mi bila dodatna zarada. Puno sam citao po netu i
newsima ali sto vise citam to mi su mi stvari manje jasne :((( Molim da mi
netko navede primjer i pojasni stavri. Planiram da ce mi u pocetku mjesecna
zarada biti 1000 - 5000 kn.
1. Kolike cu imati troskove mjesecno ako mi je mjesecni promet tj. zarada od
usluga 1000 kn (drzavi, mirovinskom, knjigovodstvu, ...)?
2. Kako moram izdavati racune na terenu? npr. odem na teren obavim uslugu
fizickoj osobi i naplatim na licu mjesta, jeli ispisujem paragon blok kao
racun ili kako?
3. Kakve su kazne ako promasim klasifikaciju djelatnosti? npr. ja mislim da
moje usluge spadaju u jednu kao slobodni obrt i tako registriram obrt, a kad
mi kontrola dodje (ako dodje) kaze da to ustvari spada u drugu djelatnost
koja je vezani obrt (naravno obje su bliske djelatnosti)
4. Kod obrta mogu dizati novce sa racuna koliko zelim ako ih ima na racunu,
ne moram pravdati svako podizanje kao kod d.o.o.?
Hvala!
cose
2005-12-03 07:39:50 UTC
Post by Blende
[...]
Od fiksnih troskova placas godisnji porez na tvrtku (u Zg oko 350kn),
komorski pausal (60-100kn mjesecno, iduce godine malo vise ovisno o
prihodu obrta) i trosak banke za vodjenje ziro racun (oko 40kn ako
uzmes e-bankarstvo). Knjigovodja ovisi o tome koga nadjes i za koliko,
a moze biti od 0kn (sam vodis knjige - samo ako znas sto radis i dobro
se informiras prije toga) pa do nekih 400-500kn mjesecno.

Od troskova si mozes pravdati puno toga, ukljucno i udio u rezijama
stana do max. 50% (ako ce ti doma biti sjediste).
Post by Blende
[...]
Uzmes si sve djelatnosti za koje mislis da ce ti ikada mozda trebati -
jedini trosak su ti obrasci na koje ih pises. ;)

Sto se slicnih djelatnosti tice, tu ne bi trebalo biti ama bas
nikakvih problema.
Post by Blende
4. Kod obrta mogu dizati novce sa racuna koliko zelim ako ih ima na racunu,
ne moram pravdati svako podizanje kao kod d.o.o.?
Da, novcima mozes raspolagati slobodnije nego d.o.o.. A troskove je
svejedno pozeljno pisati - npr. raditi ces na terenu kod drugih, pa
si kao trosak pises loko-voznju (upotreba osobnog auta u sluzbene
svrhe).
--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths
or any other kinds of dogmas or goals, it's always because these dogmas
or goals are in doubt."
Zlatko
2005-12-03 11:18:01 UTC
Post by cose
[...]
Jeli mora biti netko zaposlen u obrtu i da li se moraju placati doprinosi
svaki mjesec bez obzira jel primas placu ili ne.
cose
2005-12-03 14:19:10 UTC
Post by Zlatko
Post by cose
[...]
Ako je vlasnik obrta zaposlen negdje drugdje onda ne placa mjesecno
doprinose vec na kraju godine po obracunu - do nekog iznosa se ne
placa, a preko toga na razliku.